Informacje o plikach cookie
Klauzula informacyjna dla osób kierujących wnioski o dostęp do informacji publicznej do OPS w Chorzowie
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzowie - Dyrektor OPS w Chorzowie. Kontakt z Administratorem: telefon – 32 77-16-303. Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@opschorzow.pl
W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ POSŁUGUJEMY SIĘ DANYMI?
Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
- realizacji obowiązków prawnych Administratora związanych z wnioskiem, w szczególności wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wydanych na ich podstawie rozporządzeń (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO) - „obowiązek prawny”,
- prowadzenia komunikacji, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z wnioskiem, czy też potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - „prawnie uzasadniony interes”; terminy dochodzenia roszczeń wynikających z obsługi procesu realizowania wniosku określają przepisy prawa administracyjnego a w tym przepisy powołanych powyżej aktów prawnych.
Przekazanie danych jest dobrowolne, ale są niezbędne w celu realizowania wniosku i prowadzenia ewidencji wniosków.
Informujemy, że dane nie będą wykorzystywane dla podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
JAK DŁUGO POSŁUGUJEMY SIĘ DANYMI?
Posługujemy się danymi przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów.
W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
- okres przechowywania dokumentów określony przepisami prawa, w tym przepisy dotyczące archiwizowania dokumentów,
- okres do momentu ewentualnego wniesienia sprzeciwu,
- okres przedawnienia roszczeń.
JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?
Mogą Państwo złożyć do nas wniosek o: dostęp do danych osobowych (informację o przetwarzanych danych osobowych oraz kopię danych), sprostowanie danych (gdy są one nieprawidłowe), przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO), usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych - na zasadach określonych w RODO.
Niezależnie od praw wymienionych wyżej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Mają Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
KOMU PRZEKAZUJEMY DANE?
Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane możemy przekazać
- oprócz osobom upoważnionym przez Administratora - innym podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je
w naszym imieniu (np. dostawcom i serwisantom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom notarialnym lub prawnym), a w razie konieczności prawnej – uprawnionym organom państwowym.
DODATKOWA INFORMACJA DLA OSÓB, KTÓRYCH DANE UJAWNIONO W TREŚCI WNIOSKU
Państwa dane zostały pozyskane w związku z otrzymaniem wniosku o dostęp do informacji publicznej. Administrator będzie je przetwarzać w zakresie niezbędnym do realizacji wniosku, na zasadach powyżej wskazanych.
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU OPS w Chorzowie
I. WSTĘP
- Administratorem danych osobowych zbieranych w szczególności za pośrednictwem strony www.opschorzow.pl (dalej: Serwis), czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Ośrodek Pomocy Społecznej – Dyrektor OPS w Chorzowie (dalej: Administrator lub OPS). Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych na stronie internetowej.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (dalej: IOD), z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących użytkownikom zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@opschorzow.pl
- Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
- Cel i zakres danych osobowych wykorzystywanych przez Administratora został szczegółowo wskazany w dalszej części niniejszej „Polityki prywatności”.
II. GROMADZONE DANE – INFORMACJE PODSTAWOWE
- Poniższe informacje odnoszą się do wszystkich wskazanych w rozdziale III i IV sposobów wykorzystywania przez Administratora przekazywanych przez Państwa danych osobowych.
- Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników Serwisu korzystających z usług, funkcjonalności i narzędzi Serwisu.
- Państwa dane nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
- Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem Serwisu mogą być przekazywane – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora - innym podmiotom, w tym:
1) podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa;
2) podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora, np. dostawcom usług technicznych, dostawcom usług hostingowych, dostawcom usług analitycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze;
- Administrator nie przekazuje danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dalej: EOG).
- Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku w sprawie:
1) dostępu do danych (informacja o przetwarzaniu danych osobowych lub kopia danych);
2) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
3) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w sytuacji, kiedy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora;
4) wycofania zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym czasie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem – na zasadach określonych w RODO.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, https://uodo.gov.pl/pl/83/155), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami.
- Dane osobowe zostały pozyskane przez Administratora bezpośrednio od użytkownika Serwisów. Administrator może również przetwarzać:
1) dane innych osób przekazane przez użytkownika Serwisu, podczas korzystania przez niego z usług opisanych w niniejszej „Polityce prywatności”;
2) dane osobowe pozyskane od podmiotów, z którymi współpracuje Administrator, na podstawie zawartych umów (np. służbowe dane pracowników wskazanych do kontaktu w celu realizacji umowy, realizacji projektu, dane osób będących uczestnikami szkoleń, konferencji konkursów i innych wydarzeń organizowanych przez Administratora - w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania danej umowy);
3) dane osobowe pozyskane od podmiotów trzecich współpracujących z OPS na podstawie zawartych umów, w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania danej umowy;
4) dane pozyskane ze źródeł publicznie dostępnych, np. stron internetowych.
III. DANE OSOBOWE PRZEKAZYWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKA
III. A. KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY
- Administrator przetwarza dane osobowe, w szczególności imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej oraz inne informacje przekazane przez Państwa, w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionych w Serwisie numerów telefonów kontaktowych i adresów poczty elektronicznej (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - "prawnie uzasadniony interes".
- Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub właściwej obsługi zgłoszenia.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości udzielenia odpowiedzi lub realizacji zapytania.
IV. DANE GROMADZONE AUTOMATYCZNIE
- Korzystanie z Serwisu OPS wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, które są automatycznie zapisywane w dziennikach zdarzeń.
- W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników. W szczególności są to: adres IP, rodzaj i nazwa urządzenia, data i czas odwiedzin naszego serwisu, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym.
- Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.
- Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora do administrowania Serwisem.
- Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy, wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa Serwisu oraz wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z Serwisu przez użytkowników.
- Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Serwisu, zapewnienia bezpieczeństwa systemu, ochrony przed spamem, analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Serwisem oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
- Serwis OPS wykorzystuje do swego działania pliki cookies i podobne technologie. Więcej informacji na ten temat znajduje się poniżej w części pn. „Zasady korzystania z plików cookies” .
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsza „Polityka prywatności” ma charakter informacyjny.
- W Serwisie mogą znajdować się narzędzia i wtyczki podmiotów zewnętrznych (np. Google Maps), usługodawców oraz innych podmiotów współpracujących z Administratorem. Administrator zaleca, aby każdy użytkownik, po przejściu na inne strony, zapoznał się z obowiązującymi tam politykami prywatności.
- Administrator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w obowiązującej polityce prywatności w szczególności w przypadku:
1) rozwoju technologii,
2) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych lub bezpieczeństwa informacji,
3) rozwoju Serwisu, w tym wdrożenia nowych usług i funkcjonalności.
- O stosownych zmianach w treści „Polityki prywatności” Administrator powiadomi użytkowników w szczególności poprzez zamieszczenie komunikatu w Serwisie.
ZASADY KORZYSTANIA Z PLIKÓW COOKIES
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Administrator stosownie do przepisów prawa telekomunikacyjnego, informuje o wykorzystywaniu w Serwisie plików cookies i innych podobnych technologii internetowych.
- Za pomocą plików cookies oraz podobnych technologii internetowych zbierane są jedynie anonimowe dane statystyczne o użytkownikach. Informacje uzyskiwane dzięki wskazanym technologiom nie są przypisywane do konkretnej osoby i nie pozwalają jej zidentyfikować.
- Umieszczanie i wykorzystywanie plików cookies oraz podobnych technologii internetowych nie jest szkodliwe dla urządzenia użytkownika (tj. komputera, telefonu lub tabletu), nie powoduje żadnych zmian w konfiguracji urządzenia, zainstalowanym oprogramowaniu i aplikacjach.
- Celem wykorzystywania przez Serwis wskazanych powyżej technologii jest:
1) optymalizacja korzystania z Serwisu - pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową,
2) utrzymanie sesji;
II. PLIKI COOKIES I PODOBNE TECHNOLOGIE
- W czasie korzystania z Serwisu na urządzeniu końcowym użytkownika umieszczane są małe pliki tekstowe. Standardowo w tych plikach znajdują się następujące informacje:
1) nazwa Serwisu, z którego plik cookie został wysłany,
2) wygenerowany unikatowy numer,
3) czas przechowywania pliku.
- Pliki te można podzielić ze względu na źródło pochodzenia oraz na czas ich przetrzymywania na urządzeniu użytkownika. W Serwisie wykorzystywane są następujące typy plików:
1) Ze względu na źródło pochodzenia:
a) tzw. first-party cookies - pochodzące z Serwisu, który jest odwiedzany przez użytkownika; w pliku zapisywana jest nazwa wskazująca na domenęAdministratora;
b) tzw. third-party cookies - wykorzystywane przez podmioty trzecie (np. partnerów Administratora, usługodawców).
2) Ze względu na czas przez jaki pliki cookies będą umieszczone na urządzeniu użytkownika:
a) pliki cookies sesyjne (session cookies), które tworzone są każdorazowo po wejściu na stronę Serwisuoraz usuwane w momencie zamknięcia okna przeglądarki;
b) pliki cookies stałe (persistent cookies) przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez osobę odwiedzającą Serwis.
- W Serwisie stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
1) niezbędne pliki cookies – umożliwiają prawidłowe wyświetlanie strony oraz korzystanie z podstawowych funkcji i usług dostępnych w Serwisie. Służą także do zapewnienia bezpieczeństwa (wykorzystywane są np. do wykrywania nadużyć
w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu). Ich stosowanie nie wymaga zgody użytkownika i nie można ich wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies; (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes");
2) funkcjonalne pliki cookie – umożliwiają zapamiętanie preferencji użytkownika i dostosowują stronę do wybranych przez użytkownika ustawień. Ich stosowanie można wyłączyć, ale może to spowodować, że niektóre usługi lub części serwisu internetowego mogą nie działać prawidłowo; (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – „zgoda”);
3) analityczne pliki cookies – wykorzystywane do pomiaru i analizy oglądalności danej strony (pozwalają nam mierzyć np. ilość odwiedzin, wyświetleń, średni czas przebywania na stronie, zbierać informacje o źródłach ruchu). Dzięki tego rodzaju plikom wiemy w jaki sposób użytkownicy korzystają z Serwisu, które strony są najbardziej popularne i możemy poprawić działanie naszego Serwisu; (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – „zgoda”).
- Administrator informuje, że pliki cookies mogą być także umieszczane i wykorzystywane przez podmioty trzecie. Pliki cookies firm zewnętrznych umieszczane są na urządzeniu użytkownika w szczególności:
1) w celu umożliwienia korzystania z umieszczonych w Serwisie usług oraz technologii podmiotów zewnętrznych;
2) w celu ochrony przed spamem i zapewnienia bezpieczeństwa systemu;
III. PODMIOTY ZEWNĘTRZNE
- W Serwisie znajdują się przyciski, narzędzia lub treści kierujące do usług i stron internetowych Administratora oraz podmiotów trzecich, w tym serwisów społecznościowych i informacyjnych oraz partnerów Administratora. Korzystanie z tych aplikacji może powodować przesyłanie za pomocą plików cookies i podobnych technologii informacji do wskazanych podmiotów zewnętrznych. Administrator zaleca, aby po przejściu na inne strony internetowe, użytkownik zapoznał się z obowiązującymi tam politykami cookies.
IV. JAK POSTĘPOWAĆ Z PLIKAMI COOKIES I INNYMI TECHNOLOGIAMI
- Użytkownik może także w dowolnym momencie w swojej przeglądarce internetowej zmienić ustawienia plików cookies lub wyłączyć ich obsługę. Jeżeli użytkownik nie dokona zmiany domyślnych ustawień przeglądarki w zakresie dotyczącym plików zbierających dane, pliki te zostaną umieszczone na urządzeniu końcowym i będą wykorzystywane zgodnie z zasadami określonymi przez dostawcę przeglądarki internetowej.
- Informacje na temat zarządzania plikami cookies w poszczególnych przeglądarkach internetowych – w tym w szczególności instrukcje zablokowania odbierania plików cookies – można znaleźć na stronach dedykowanych poszczególnym przeglądarkom:
1) Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
2) Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
3) Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d
4) Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/program-microsoft-edge-i-przegl%C4%85danie-danych-a-prywatno%C5%9B%C4%87-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd
5) Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
6) Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
- Korzystając z funkcji ustawień poszczególnych przeglądarek internetowych użytkownik może zdecydować się na akceptowanie wybranych plików cookies, zablokowanie takich plików, a także usunąć wszystkie pliki cookies ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w Serwisie.
- Użytkownicy, którzy po zapoznaniu się z informacjami dostępnymi w Serwisie Administratora nie chcą, aby pliki cookies oraz inne technologie pozostały zachowane w przeglądarce internetowej urządzenia, powinni usunąć je ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w Serwisie.